I na náš trh se již dostala vozidla s automatickou převodovkou, a dalo by se říci, že způsobila menší kontroverzi. Zdaleka ne každý ji totiž přijímá s nadšením, což je také důvod, proč auta s manuální řadicí pákou stále existují.
Je však otázkou, která metoda je lepší. Obě totiž mají své výhody i nevýhody. U automatické převodovky je to především fakt, že se tím řízení značně zjednodušuje. Nemusíme myslet na řazení, stačí se věnovat rychlosti. To ocení zejména začátečníci, z nichž mnozí jsou ještě poněkud vyjukaní a řešit řazení ve složitějších situacích je pro ně poněkud obtížné.

Také se nemusíme bát, že budeme řadit špatně a tím poškozovat motor auta. Jistě, dnes existují vozy s manuální převodovkou, které ukazují, jaký stupeň bychom měli mít zařazen, avšak těch je poměrně málo a zdaleka ne každý se tímto doporučením řídí.
Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že manuální řazení nám umožňuje větší kontrolu nad vozidlem, zvláště v obtížnějších podmínkách, jako je jízda do kopce či po náledí. V takovýchto případech si můžeme takzvaně „podřadit“, což nám umožní se lepší rozjezd či zvládnutí dané situace.

Také je pravdou, že automatická převodovka vyžaduje větší péči a snadněji se poškodí. Nevidíme ji totiž, a tak nám mohou první příznaky potíží uniknout. U té manuální ucítíme při řazení, že je něco v nepořádku, a můžeme tak problém vyřešit již v zárodku.
Je tedy vidět, že záleží především na našich preferencích a zkušenostech. Rozhodně lze však doporučit, aby se začátečníci učili na manuální převodovce. Pokud se v budoucnu rozhodnou pro automatickou, je to jejich volba. Avšak aby měli možnost si vybrat, potřebují znát i tu manuální.
To by měli mít na paměti především učitelé autoškoly, a cvičná vozidla mít právě s tímto typem řazení. Rozhodně tím svým studentům pomohou, a dají jim větší šance jako řidiči uspět.