Na váhu si dejte pozor

Bojovníku s nadváhou či snad dokonce s obezitou je v našich zeměpisných šířkách více než dost. Patříme totiž mezi nejtlustší národy v Evropě.

Na váhu si dejte pozor

Vážit pár kilogramů nad normálem není nic hrozného, ale dostat se až do fáze obezity je už něco jiného. Ta totiž už může s člověkem udělat hotové divy. Není bez zajímavosti, že právě lidé s velkou nadváhou trpí nejčastěji takzvanými civilizačními chorobami. Ty mohou být pouze nepříjemné, ale také i dost nebezpečné. Je tedy dobré se obezitě vyhýbat obloukem, a pokud už se to nepovede, snažit se sjednat rychle nápravu a zhubnout na zdravou váhu. A to samozřejmě není procházka růžovým sadem.

Běhání

Navíc se tu naskýtá otázka, kolik je vůbec ta správná váha? Každý to má totiž trochu jinak a nelze generalizovat. Dva odlišní lidé mohou vážit stejně, a přitom jeden bude obézní a druhý nikoliv. Zjistit se to tedy pouhým zvážením evidentně nejde. K tomuto účelu slouží výpočet bmi https://www.bmikalkulacka.cz/.

Změna stravy je nutná

Pokud bmi kalkulačka ukáže vysoké číslo, nedá se nic dělat a je dobré začít s hubnutím. a hubnutí znamená automaticky hlavně změnu stravy. Kdo měl rád tučné, smažené a sladké, ten se bude muset propříště takovýchto jídel vyvarovat. Přeorientování se na zdravou stravu je naprosto nezbytné, jinak nikdy nedojde k výraznějšímu, a hlavně dlouhodobému poklesu váhy. Ovšem strava není to jediné, co se dá pro zhubnutí udělat. Pozitivní měrou se na tom může podepsat třeba i sport.

Sendvič

Ten by ale neměl být jakýkoliv. Třeba takové posilování není, co se hubnutí týče, vůbec vhodné. Obecně silové sporty mají na pokles váhy daleko menší vliv než vytrvalostní. Běhání, jízda na kole či kolečkových bruslích, plavání a podobné aktivity jsou ideální. Kdo se stydí provádět pohyb venku, může klidně sportovat i doma. Dnes již není problém objednat si domů třeba rotoped, případně veslařský trenažér. Důležité však není se jen hýbat, ale hýbat se pravidelně. Tělo jednorázovou zátěž neodmění ani zdaleka takovým způsobem, jako když se sportuje obden. A z hlediska hubnutí je to vyloženě zbytečné.