Nákupy podle akčních letáků

 Akční ceny?
 
Každý z nás má ve schránce plno reklamních letáků. Všude vidíme akční ceny, bombastické slevy, akce a další názvy. Jsou ceny opravdu tak výhodně, či nikoliv? Musíme se na to podívat z více pohledů:
 znak procenta
1)      Ne vždy –  Člověk musí studovat, jestli se produkt vyplatí koupit nebo ne. Ono totiž automaticky neznamená, že pokud je produkt označen slovem “Akce”, opravdu v akci je. Mnohdy se stává, že původní cena vůbec neodpovídá realitě. Někdy jsou ceny, které se tváří jako akční doopravdy stejné, jako byly původní.
 
2)      Ano, ale – Mnohdy jsou ceny opravdu akční a vyplatí se tento produkt nakoupit. Aby to nebylo tak jednoduché, jsou jiné produkty, které jsou dokonce za vyšší cenu, než jsou v jiných obchodech. Obchodník většinou musí někde “ztrátu” z akčního zboží získat zpět. Přiznejme si, kdo kontroluje všechny ceny ve všech obchodech? Myslím, že na to nemáme ani čas.
 
nakupující panáček 
Finta obchodníků?
 
Přemýšlíte v čem může být ta finta? Je tu zásadní otázka: “Když jdu nakoupit, koupím jen podle seznamu, podle toho co jsem chtěl, nebo koupím vždy něco navíc?” Myslím, že většina lidí nekoupí jen to, co chtěli. A jsme u toho! Obchodníci přesně tohle očekávají. Napíšete si seznam, co chcete koupit, ale v obchodě je vše uspořádáno podle určitých pravidel – barvy, hudba, co je v jaké úrovni očí, zvýraznění a další. Konkrétní příklady jsou uvedeny například v knížce “Psychologie reklamy”. Člověk si myslí, že ho to neovlivní, ale podvědomě ano. Vůbec si to neuvědomujeme, ale působí. Tedy koupíme mnoho produktů, které jsme vlastně ani nechtěli.
spojené košíky
 
Vlastní zkušenost
 
Mám s tím velkou řadu zkušeností a zážitků. Osobně se řídím podle letáku. Je výhoda, že mám docela přehled o tom, jak kde jaké ceny jsou a tak se nenechám jen tak nachytat. Často se mi samozřejmě stává, že koupím plno věcí navíc. Sice mám vždy napsaný lístek a kolikrát podle letáku, ale pak jsem v obchodě a uvědomím si, že to bych si mohl koupit to a to, když je to v akci. Nejhorší je chodit nakupovat, když má člověk hlad. Věřte tomu, že pak nakoupíte o hodně více jídla, než potřebujete a také hodně sladkostí. Kolikrát i v letáku zjistím zboží, které se sice tváří jako akční, ale vůbec není. V tom případě si ho nekoupím. Jsem pro obchod vděčným zákazníkem, jelikož vždy koupím mnoho věcí, které jsem ani nechtěl a to se týká hlavně potravin. Tedy důvěřuj, ale prověřuj. Člověk, který chce ušetřit zkrátka dnes opravdu jde po slevách.
 

Nákupy podle akčních letáků
3.5 (70%)2